Facebook page feed

četvrtak, 16. listopada 2014.

NEFORMALNA KOLUMNA - 'Nego Tko' | O glazbenim medijima i distribuciji iste

mp3, cd, vinil, kazeta, sta je najbolji medij? smisao diy undergrounda kojeg sam ja bio dio od sredine osamdesetih je da muzika bude sto pristupacnija i jeftinija, to je bilo najbitnije.
mp3 danas daje tu mogucnost vise nego i jedan drugi medij. mada ni to nije djabe, i internet kosta, ali broj onih koji si mogu priustiti kvalitetniji kazic il gramofon je sve manje. home taping je danas ipak luksuz, cd-r kucno przenje je danas tome puno blize po duhu. vinili su za nas uvijek bili luksuz za izdati.
ali svi ti fizicki mediji imaju jednu meni najbitniju prednost, a to je omot, njega nista ne moze zamjeniti, tu kreativnu stranu fizickih izdanja. sto se tice razlike izmedju analogne i digitalne reprodukcije zvuka, ona postoji, ali budimo realni. kazic i gramofon sa npr losim zvucnikom ce zvucati puno losije nego mp3 preko dobrih zvucnika, pa sto se tice kvalitete zvuka, sve se opet svodi na pare. takodjer, masa kazeta sto sam sluso su imale jednako los zvuk, pun sumova i kojesta, ko npr najlosije empetrice sa svojim nedostatcima. taj sum mi je nekad bio dobar al i kad nema boljeg dobar je i low bitrate i los rip.
dakle, ja danas dajem prednost mp3iju iz istih ekonomskih razloga zbog kojih sam i bio dio analogne diy scene.
sto se tice poste, i drago mi je da vise u toj mjeri ne ostavljam tolke pare (kojih vise ni nemam) postama, od mene su dobili i previse.
ako mi je do nostalgije, vise zalim za samom glazbom iz ranijih perioda nego za medijima. definitivno jedno utjece na drugo, ali prilagodjavam se uvjetima koje imam, drugog izbora ni nemam. to je razlog zasto prednost dajem stavljanju stvari na net.
sdruge strane, nisam ni protiv fizickih izdanja iako vise nemaju znacaj ko prije, zapravo srecom, jer pristupacnost mp3 formata i je ono sto je underground diy dobrim svojim djelom zagovarao. ali fizicka izdanja ipak imaju tu kreativnu stranu, taj plus, koji kacenje ipak nema, pa respekt onima koji se jos uspjevaju baviti stime.
no da je to isti onaj underground kao prije, ne nije! svaki od medija ima svoje nedostatke i prednosti, i to je sva istina. popularnost ionako odredjuje marketing, koji god da je medij, kao sto je uvijek i bilo :)

kktz

1 komentar:

  1. Fizička izdanja su super, istina, a ako već ne mogu do njih, glazbu ću kupiti online

    OdgovoriIzbriši